Konsumpcja mediów w branży rolniczej, czyli jak rolnik korzysta z mediów?

Dziś krótko i na temat;)
Za nami kolejny sezon rolniczy, kolejne kampanie i różne media. Nasze doświadczenie przełożyliśmy na taki oto slajd.
Konsumpcja mediów przez rolnika.
Nie generalizujemy, nie wrzucamy rolnika w szablon, ale wielokrotnie znajdowaliśmy potwierdzenie naszych obserwacji.

Założenia:
A. Rolnik tradycjonalista (zazwyczaj starszy, trudny do zmiany zdania)
B. Rolnik nowoczesny (młodszy, otwarty na technologie)

Dzień rolnika zaczyna się dość wcześnie.
Rolnik A – rozpoczyna dzień od słuchania radia (zazwyczaj ustawiony na stałe PR1, Radio Maryja, bądź radio lokalne)
Rolnik B – zaczyna od sprawdzenia nowych wpisów, komentarzy, wiadomości i informacji na swoim smartfonie.

Obrządek.

W okolicach godziny 8 dość nieśmiało włączana jest telewizja, największy poranny pik obserwujemy w okolicach godziny 10-11, gdzie do głosu dochodzą kobiety oglądające powtórki, telewizje śniadaniowe i seriale tasiemce. Ten przedział czasowy to też prace w gospodarstwie, w polu, załatwianie biznesów.
Rolnik B w tym czasie, intensywnie korzysta z Internetu w wersji stacjonarnej;) laptopy, tablety i komputery, gdzie monitor jest większy.
Obu typom rolników w tle towarzyszy radio z różnym natężeniem, dużo większym w pracach polowych, w pełni sezonu, mniejszym w okresie zimowym oraz smartfony.
W południe koniecznie czas na Agrobiznes, góruje tu Rolnik A.

Obiad.

To czas na prasę drukowaną, gazetki, reklamy wrzucone do skrzynki, korespondencje.
Rolnik B – nie rozstaje się ze swoim smartfonem. Czerpie satysfakcję z wielu rozmów telefonicznych, smsów i załatwiania różnych rzeczy naraz.

Obrządek.

Rolnik A – kończy słuchanie radia, zmienia medium na telewizję. Tradycyjnie preferuje TVP1 i TVP2. Czas na wiadomości regionalne i ogólnopolskie.
Od 20-tej zaczyna się najlepszy czas na serfowanie w necie dla rolnika B. Pik wieczorny to godzina 23, z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę serfowanie często nie kończy się nawet o 3 nad ranem. O północy rolnik A i B potrafi przełączyć się na Polsat Play i kanały dla panów;)

Wiele rozmów przeprowadziliśmy z naszymi klientami, którzy nie zgadzali się na podział rolników na tzw. starszego i rolnika “młodego duchem”, zasugerowali, że warto grupę tą podzielić na rolnika tradycjonalistę i nowoczesnego.

Wyżej przedstawiłam schemat. Punkt wyjścia. Planując kampanię, media i kanały dotarcia, ważne jest by jednak zwrócić uwagę na produkt, markę, punkty sprzedaży, warunki pogodowe i wiele innych czynników, które mają przeogromne znaczenie w skutecznych kampaniach.

Powodzenia!
ps. to nie jest dzień z życia rolnika, to jego konsumpcja mediów;)

Komentarze

  1. Adam
    |

    Ciekawe obserwacje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *