Dlaczego content marketing działa w branży rolniczej? Dlaczego powinieneś zainwestować w marketing treści?
- Czy wiesz, że Content marketing wymyślił marketer z branży rolniczej?
- Czym jest marketing treści i dlaczego uparłam się, by stosować go w promocji produktów rolniczych?
- Rolnik w kontekście rolniczym, w treści o rolnictwie, czyli dlaczego CM działa na rolnika?
- Content Marketing w branży rolniczej rewelacyjny kanał wsparcia sprzedaży!!!
Od dwóch lat wszyscy, wszedzie, trąbią o modzie na treść, stąd wybaczcie, nie zacznę tego artykułu od wyjaśnienia samego pojęcia. To już wiecie!
Rolnicy nie czytają książek* /Badania
Jeśli rolnicy nie czytają księżek, to czy Content Marketing jest dobrym kanałem dotarcia?
Czy rolnik w potrzasku nie szuka pomocy w Internecie? Czy powyższy fakt oznacza, że rolnik nie przeczyta artykułu na temat Twojego produktu? Chwasty na polu, najlepsze maszyny, polecana pasza, etc. jest tego sporo.
Oczywiście, że rolnik to sprawdzi. I to szybciej na telefonie, niż w Internecie. Większość nagłych problemów rozwiązujemy mobilnie, trudniejsze tematy czekają na wieczorne surfowanie i rekomendacje znajomych. Co czyta rolnik w sieci?
W sieci rolnicy zachowują się podobnie do statystycznego Polaka, coraz śmielej wychodzą poza obręb Agrofoto, AgroRandki. Cenią sobie nowinki technologiczne, stąd wiele firm rolniczych, z którymi współpracujemy potwierdza, że ich grupa napływa z kampanii mobile. Rolnik ceni rekomendacje nawet obcych „nicków” na forach i namiętnie ogląda filmy na Youtube.
Inne badania ogólnopolskie pokazują, ze Polacy przed zakupem czytają strony produktowe ( O czym czyta rolnik?), generalnie rolnik też Polak. Tym bardziej jestem zdania, że rolnicy będą czytać Twoje artykuły, o ile będą dostosowane do obecnych trendów 3 – sekundowego skanowania treści, będą ciekawą infografiką, czy dobrze zrobionym krótkim filmem video, a najważniejsze, by linki, teksty, galerie umieszczone były w kontekście rolnictwa, technologii, motoryzacji, hodowli, sadownictwa i wszystkiego co kochają – pięknych widoków, dobrej jakości zdjęć.
Najważniejszą cechą content marketingu ma i być musi praktyczna porada, edukacyjny charakter, niesienie pomocy, odpowiedź na bolączki rolnika. Wykorzystaj cechy/zalety swojego produktu jednak tak długo, jak to możliwe nie zdradzaj jego nazwy. Możesz być pewny, że za jakiś czas ziarno zakiełkuje przy półce……tylko, nie kończ na jedym artykule. To jest właśnie CONTENT MARKETING.
Polecam: Czym nie jest content marketing oraz Idealny temat, do content marketingu
Content Marketing jest dla rolnika!
Nie korzystamy z niego jeszcze w takim samym stopniu w branży rolniczej, jak w innych z prostego powodu: content marketing jest praco- i czasochłonny, marketerzy doskonale to wiedzą, a wydawcy zacierają ręce, bo łatwiej im sprzedać xxx billboardów, niż bawić się w korekty kolejnych artykułów i akcepty.
Content Marketing wymaga czasu, przemyślenia, strategii. Lekcja marketingu od rolnika
CM, to długofalowa edukacja grupy docelowej o Twoim produkcie, inspirowanie, „dokarmianie” w międzyczasie wiedzą, by finalnie przy półce rolnik przypomniał sobie o tym, o czym mówiłeś mu wielokrotnie. Działania contentowe służą do budowania świadomości marki, inspiracji, generowaniu leadów, pozyskiwaniu wiernych fanów na lata i pozyskiwaniu kolejnych fanów z rekomendacji.Całość procesu skupia się na potrzebach rolnika, a nie Twoich targetach.
Jak działamy obecnie, czyli jak promujemy produkty?
Obecnie idziemy do wydawcy, mówimy: Dzień dobry, poproszę 100 tysięcy billboardów. Wydawca pakuje nam w zlecenie, my płacimy. Emitujemy kampanię przez tydzień. Pula się kończy. Zostaje pustka. Klientów niewielu. Promocja szybko odchodzi w niepamięć.
Z content marketingiem jest zupełnie inaczej. Nasze artykuły zostają na lata. Jeśli są wartościowe, jeśli pytają o nie użytkownicy lądują na najwyższych pozycjach Googla. Najważniejsze, że sa nieinwazyjne, natywne jednocześnie zapewniając szeroki zasięg. Marketerzy szukają takich formatów reklamowych, kanałów, dzięki którym będą mogli docierać do użytkowników w ich naturalnum środowisu. Content marketing jest odpowiedzią na szeroko stosowane ad-blocki, z bada wynika, że aż 41% Internautów korzysta z tego rozwiązania.
Ad block’i motywatorem zmian w reklamie
To zadziwiające, ale pionierem CM, był John Deere.
„Content marketing przykładowych traktorów?John Deere – 120 lat tejemnicy producenta
Firma John Deere jeden z największych producentów sprzętu rolniczego, jest również prekursorem content marketingu. W 1895 roku firma wydała magazyn przeznaczony dla rolników zatytułowany „The Furrow” (ang: skiba). Nie pisano w nim o traktorach, o tym jakie są dobre, jakie ładne i funkcjonalne, zamiast tego postawiono na pomoc, edukację klientów i tego, na co zwrócić uwagę przy kupnie. SPRZEDAŻ W BIAŁYCH RĘKAWICZKACH;)))))
Magazyn „The Furrow” wydawany jest do dziś i pozostaje prawdopodobnie najpoczytniejszą publikacją skierowaną do rolników. Może poszczycić się 1,5 mln odbiorców w 40 krajach czytających go w 14 językach, również po polsku.
Traktory są zbyt pasjonujące? A beton?
Czy istnieją jakieś produkty, którym nie da się zrobić content marketingu? Pewnie tylko takie, których nie da się sprzedać;) Content marketingu betonu? Czy można napisać coś ciekawego mieszance składającej się z cementu, piasku, wody?! Można! A jeśli można o cemencie, można i o azocie, herbicydach, pestycydach i odpowiedzialności społecznej za ich stosowanie.
Krótka historia Content Marketingu
Czy Content Marketing, to kanał sprzedażowy? Czy da się zarobić na CM?
Tak. To długofalowy proces sprzedażowy, ale jednak sprzedażowy. To sprzedaż oparta o relacje, rekomendacje, doświadczenie i świadomy wybór. Mierzalność Content Marketingu
Kończąc, moje przemyślenia na temat marketingu treści, dodam:
Content Marketing jest jak pole, rolnik i jego plony. Nic natychmiast, a jednak cieszy:)
Powodzenia!
Dodaj komentarz
Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *