Czy rolnik zablokował Twoją reklamę?

Głośno zrobiło się o adblockach w Polsce. Możemy się tylko łudzić, że rolnicy tego nie czytali;)  Z najświeższych danych jednak wynika, że polscy Internauci wiodą prym w blokowaniu reklam (36%). Z pewnością w najbliższej przyszłości temat, obejmie też rolników.

Dlaczego rolnicy też zablokują reklamę w Internecie? 

Rolnicy są fantastyczną, hermentyczną i lojalną grupą docelową. Wystarczy jeden wpis, o tym jak surfowanie w sieci jest fajne bez reklam i reszta pójdzie w ślad za wpisem.  

Co prawda, grupa ta, nie ma powodów do zamykania reklam w pośpiechu na serwisach rolniczych, bo w porównaniu z Pudelkiem, Gazetą, mają ogromny komfort. Na serwisach rolniczych wieje dobrym poczciwym billboardem, czasem boxem środtekstowym, no i sky’jem. Reklamy szybko można wyłączyć, widać, wydawcy rolniczy pilnują zasad;) Ale rolnik nie odwiedza tylko serwisów rolniczych;) i stąd jak się zdenerwuje, to rykoszetem dostanie wydawca rolniczy.

Czyja wina? Skąd ten pomysł? Mówią, że dużych portali. Niekoniecznie się z tym zgadzam, bo pracując w Onet.pl pamietam standardy i mnóstwo restrykcji do spełnienia, by reklama uzyskała akceptację. Nie jest też prawdą, że duże portale pozwalają sobie na zamykajki po różnych stronach reklamy. Miejsca są przewidywalne i zazwyczaj jest to górny, prawy róg. Szybciej upatruję problem w serwisach plotkarskich, wydawnictwach sprofilowanych, bukmacherce, serwisach z lajt golizną,  których głównym dochodem jest sprzedaż powierzchni na zasadach: dużo, tanio, tesco.

Irytacja reklamami w Internecie

I wyzwanie pozostało. W marketingu mówią, że jest to jedno z głównych zadań dla firm technologicznych, by wymyśliły narzędzie pokazujące, kto zablokował reklamy. Wojna reklamowa

Co nam zostało? Co możemy robić, by przeciwdziałać adblockom?

1) nie myśleć, że ten problem mnie nie dotyczy

2) inwestować w różne kanały, rózne formaty reklamowe

3) zaprzyjaźnić się z content marketingiem

4) a najlepiej wdrożyć długofalowy proces Inbound Marketingu

#Cookiesmedia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *