5 wniosków Cookies Media z planowania mediów dla branży rolniczej.Skuteczna reklama do rolnika. Podsumowanie roku 2016 w rolnictwie

Cookies Media – planowanie mediów z pasją dla branży rolniczej! 

Za nami wiele kampanii mediowych dla produktów rolniczych. W tym roku był przede wszystkim Internet, mobile, TV i w ogóle nie było radia. Poniżej znajdziecie 5 najważniejszych spostrzeżeń o rolniku, reklamie rolniczej i kanałach, z których korzysta. 

Wnioski  z planowania mediów dla branży rolniczej 2016

ROLNIK KOCHA INTERNET serducho.jpg

Tak. Internet potrafi dostoswać się do życia rolnika, sezonowości, obciążenia pracą, zimowania i wolnego czasu. Trudniej go złapać  w ciągu dnia, jednak poranki po obrządku, wieczory,  weekendy (nawet do 3 nad ranem), są jego. Preferowanie Internetu wśród młodszych rolników /25-45lat/  wynika  często z konieczności obserwacji tego co dzieje się na giełdzie, w polityce, gospodarce i prawie, a co wpływa bezpośrednio na jego status. Ogromną rolę w ich życiu odgrywają społeczności, fora, grupy zamknięte, możliwość pochwalenia się tym, co się ma i tym co się wyhodowało (przesyłanie filmików i zdjęć). W sferze chwalenia się, zawsze będzie też sprzęt, z którego się ktoś łączy, czy komunikuje, dlatego digitalizacja w rolnictwie zbiera ogromne plony!!!

Gdzie jest rolnik?

Co robi rolnik w Internecie?

Jak dotrzeć do rolnika?

ROLNIK UWIELBIA VIDEO video.jpg

Potwierdziły to kolejne emisje show „Rolnik szuka żony”. Kampanie reklamowe planowane na zasadach prerolli przed emisją odcinka wypalały się w tempie błyskawicy. Zamawiane ilości, choć ogromne, z łatwością znajdowały odbiorców. I tu nie skłamię jeśli napiszę, że jakość i scenariusz spotu nie musiały należeć do bardzo ambitnych. Przekazy były proste, zawierały elementy pól, siana, trzód, maszyn, często regionalizmów.  Rok 2016 upływa pod znakiem #PolskaMoc’y i najpiękniejszego spotu ever!!!! w branży rolniczej, głośno komentowanego w mediach.

Jeśli 96% Internautów ogląda video w Internecie, to z pewnością robi to rolnik!!! Wg badania CBOS’u z 2015 roku 54% użytkowników w grupie rolników korzysta z Internetu. Procentowo nie odbiegają od mniejszych miejscowości do 20 tyś mieszkańców.

Badania CBOS

Rolnik na YouTube

Sukces Rolnik szuka żony

Rolnik uwielbia filmy video wieczorową porą. Portfolio jest ogromne od filmów z sąsiedniego podwórka, z cyklu czy aby na pewno, sąsiad ma gorsze plony, gorszy ciągnik, przez filmy motoryzacyjne, porady, porno i eventy rolnicze.  Zdarzało się, że emitując spoty dłuższe niż 30″ (co nie przeszłoby w innej branży) klienci liczyli, że będą w stanie wyemitować dużo więcej spotów, z tego względu, że raczej niewielki odsetek zechce obejrzeć więcej niż 15″. Mylili się! Mylili się! Dla przykładu kilka screenów. Ponad 35% użytkowników, którzy widzieli spot oglądało ponad 15″, 26% oglądało ponad 30″. Zazwyczaj dużo zależy od spotu, jednak rolnicy to bardzo wdzięczne audytorium. Dla pola, plonów, fantastycznych maszyn, dźwięku silnika zrobią wiele! Z ciekawostek: prowadzą konkursy na rozpoznawalność brzmienia silników;) Odlot!!!!!

Nie zdradzając rolników przed ich żonami;)))), potwierdzę, że można ich znaleźć dość często, przy treściach pornograficznych, na takich właśnie serwisach jak RedTube, Showup.tv,

Top 10 serwisów pornograficznych w Polsce

ROLNIK PRACUJE NA SMARTFONIE

Smartfonizacja wkracza w błyskawicznym tempie do świata rolnika. Jest to wymuszone potrzeba integracji, bieżącego śledzenia gospodarczo-politycznych wydarzeń oraz wspomnianymi powyżej materiałami video.  Wielokrotnie słyszałam to od naszych klientów, których kampanie potwierdzały fakt, że rolnik na pole bez telefonu nie wychodzi, bo zarówno korzysta z możliwości komunikacyjnych, ale też zainstalowanych aplikacji, czy poprostu ulubionej muzyki.

…. prosze spojrzeć z jakich urządzeń korzysta i jakich marek!

Oto jedna z kampanii, pokazująca % udział kategorii urządzeń w grupie docelowej rolnicy, oraz modele smartfonów, z których korzystali w trakcie kampanii.

Dla dociekliwych polecam:

Nowoczesny rolnik i tradycjonalista

Aplikacje dla rolników

Uber dla rolników? Zamów ciągnik na pole;)

POLSKA_JEST_MOBI_2015

ŻONA ROLNIKA KOCHA TRADYCYJNĄ TV

W tym roku nie zapomnieliśmy o matce, żonie i kobiecie rolnika. Panie stanowiły ogromną siłę wpływu na decyzje męża/mężczyzny ( świadomie nie używam określenia partner, bo grupa docelowa jest bardzo tradycyjna) I tu już z autopsji napiszę, że kobieta – rolnik „wałkuje” tradycyjną TV w dużo większym wymiarze za dnia, do wczesnej nocy. Mężczyzna rolnik zaczyna oglądanie TV z kobietą, ale kończy dużo później, nawet o 3 nad ranem /tylko wtedy można spokojnie pooglądać to, co się lubi, prawda;))))). Warto było inwestować w spoty przed filmamy z listy poniżej. Niestety pasma reklamowe w TV były bardzo drogie, czasem opłacało się być przed powtórkami filmów w Internecie, modele emisji dużo korzystniejsze niż w TV. Wszystko zależało i zależy od budżetu.

96 proc. przebadanych rolników deklaruje, że ogląda telewizję, 68 proc. słucha radia, a 62 proc. czyta prasę rolniczą.

Jednocześnie 71 proc. podkreśla, że korzysta z internetu. Internet coraz częściej określany jest przez rolników jako najbardziej wiarygodne źródło informacji. /Badanie Agribus Martin&Jacob/

Badanie wskazuje bowiem, że rolnicy korzystają także z urządzeń mobilnych: 57 proc. – laptopa, 27 proc. – smartfona, a 13 proc. z tableta. „Duża część z nich posiada te wszystkie trzy urządzenia mobilne i bardzo sprawnie korzysta z nich, by zarządzać swoim gospodarstwem rolnym”

Bardzo kobieca telewizja

Sukces Rolnik szuka żony

Kobieta ogląda TV

Kto jeszcze ogląda TV?

Oglądalność telewizji, rośnie czas spędzony przed TV


REASUMUJĄC:

Rok 2016 był bardzo ciekawym czasem dla branży rolniczej. Mam wrażenie, że sami rolnicy wymusili na marketerach odważniejsze podejście, kreacje i profesjonalne spoty reklamowe. Oczywiście nadal spotykam się z „prostą” komunikacją i koncepcjami graficznymi, jednak wierzę, że rok 2017 to zmieni! Przynajmmiej my, Cookies Media do tego dążymy!!! 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *