O marzeniach każdego marketera, by być jak Coca-Cola i mieć budżety jak Aflofarm;) O kampaniach INbound marketingowych skutecznych jak Barack Obama.

           Przez ponad 60 lat takie firmy jak IBM, Coca-Cola, Procter&Gamble wydawały grube miliony dolarów, by móc jak najskuteczniej zakłócać uwagę swoim konsumentom, by zostać zauważonym i wygrać prowadzenie w swojej branży.

    Jeśli jesteś marketerem Coca-Coli i masz budżet reklamowy jak Aflofarm, zazdroszczę! Możesz nadal stosować kampanie Outbound marketingowe. Wróc do nas za jakiś czas;)

        Jeśli nie jesteś marketerem Media Saturn i nie masz budżetów jak Unilever, a dodatkowo musisz płacić faktury 14 dni po kampanii (a nie jak Unilever 60 dni), to warto żebyś zainteresował się duuuuuuużo tańszym i efektywniejszym rozwiązaniem jakim jest Inbound Marketing. 

          Nowe pojęcie? Tylko przez chwilę. Znasz Baracka Obamę? Czyli znasz pojęcie INBOUND MARKETINGU. Barack Obama był mało znanym senatorem z Illinois, którego partia nie dysponowała takimi funduszami jak partia Hillary Clinton. Porównując budżety wiadomym było, że Barack Obama nie ma szans. Sztab wyborczy szybko zdał sobie sprawę z tego, że idąc tradycyjnymi drogami, sztampową kampanią marketingową, stosując  metodę skandali nikogo nie pokona, a już z pewnością nie zachęci do siebie na dłużej. 

CZYTAJ:  STOSUJĄC TRADYCYJNĄ KAMPANIĘ MUSISZ MIEĆ ZAWSZE DUŻE BUDŻETY, BY TE SAME KANAŁY PRZYNOSIŁY TWOJEJ MARCE STAŁE, BĄDŹ PODOBNE EFEKTY. 

Sztab Baracka nie chciał stosować wyeksloatowanych baz e-mail marketingowych standardowego telemarketingu,  spotów w TV i radiu, w takiej ilości jak konkurencja, bo nie do końca wiedział na ile wpływów od indywidualnych sposnorów może liczyć.

Rozpoczęto kampanię online, której celem było pomóc ludziom poznać wartości wyznawane pzez kandydata oraz wartości jakimi kierowano się w tej kampanii. Chciano też, maksymalnie ułatwić aktywne zaangażowanie we współtworzenie kampanii. Możliwość łatwego dzielenia się ciekawymi filmikami, treściami. Centrum kampanii stanowiła strona My.BarackObama.com, która już przyzawyczajała do tego co nastąpi, włączono Facebooka, Twittera, Youtube, co dawało szansę bezpośredniego kontaktu z kandydatem. Najważniejsze wdrożono wtyczki ułatwiające wirtualne głosowanie i prawdziwe dofinansowanie swojego faworyta.

49 900 000 polubień strony na FB, 77 000 obserwujących na Linkedinie, tysiące Twittów

ZAUWAŻASZ ZMIANĘ KONSUMPCJI MEDIÓW, SPOSOBU ZAKUPÓW, czy zatem TWÓJ MARKETING TEŻ ULEGŁ ZMIANIE? 

       Postaw na dialog, nie bój się niewygodnych pytań. Dobrze wiesz, że padną. Przygotuj odpowiedzi. Pokaż, że jesteśm gotowy na dawanie, dzielenie się wiedzą, edukuj. Inbound Marketing to okazanie atencji, otwartość na słuchanie, pokazanie swoich wartości (ale nie korzyści z posiadania Twojego produktu), pomoc użytkownikowi, który szuka Ciebie i Twojego produktu. Inbound Marketing to wartościowe treści, które lądują u tych, którzy Ciebie obserwują i też, te treści, które zdecydowałeś się umieścić na swoim blogu, a pochodzą od innych autorytetów branży. Inbound nie kosztuje rocznie nawet tyle, co Twoja jednorazowa kampania w Internecie. Działa jak pozycjonowanie na lata, to fundament, baza wyjściowa do pozostałych działań. 

TWORZYSZ WARTOŚCIOWY KONTENT —-> UMIESZCZASZ SŁOWA KLUCZOWE W TEKŚCIE —-> ROBOTY GOOGLA POZYCJONUJĄ TWOJE TREŚCI —-> SZUKAJĄCY UŻYTKOWNIK ODNAJDUJE CIEBIE PO SŁOWACH KLUCZOWYCH, KTÓRYCH WŁAŚNIE SZUKA. 

Proste?

Wiem, że łatwiej i wygodniej wydać xxx tysięcy na kampanię OUTbound marketingową. Cisnąć agencję o wyniki, zrzucić winę, że znów się nie spisała. Te same wyświechtane bazy mailingowe, stałki jak co miesiąc, kilka sztywnych konkursów na FB. Jak długo i ile jeszcze jesteś w stanie zapłacić za wytrącanie z równowagi swoich userów – potencjalnych klientów?

Przemyśl to! I wracaj do nas, po kolejne wartościowe treści na temat naszej filozofii planowania mediów. 

#CookiesMedia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *