Grafika reklamowa – reklama w branży rolniczej – rolnik szuka, daj się znaleźć – WIOSNA 2017
Reklama w branży rolniczej, wcale nie musi wiać nudą i sztampem.
Sama nie wierzę, ale z niecierpliwością czekam na wszystko co przyniesie ten rok w „dziedzinie reklamy” w branży rolniczej. Ze względu na ilość briefów mediowych, liczbę spotkań, ale przede wszystkim przez tematykę poruszaną na serwisach rolniczych – czuję w kościach budzącą się do życia wiosnę!
Czytam o herbicydach, fungicydach, chwastach, pleśniach i kolejnych targach rolniczych! Z ciekawością przyglądam się reklamom i pomysłom na zaciekawienie rolników. Jak zawsze, są dobre kreacje, godne naśladownictwa i takie ciągle stereotypowe, że rolnik to prosty człowiek, potrzebujący prostego przekazu i bardzo prostego skojarzenia. Mam też świadomość, że rolnik do strachliwych nie należy, jednak kreacją graficzną też można odstraszyć;) i rolnik nie kliknie 🙁 a budżet marketingowy przepadnie. Co robi rolnik w Internecie?
REKLAMA GRAFICZNA W BRANŻY REKLAMOWEJ – JAK REKLAMOWAĆ BY NIE STRACIĆ
Nie, nie będę krytykowała, postaram się;) na początek zobaczmy bardzo dobre kreacje reklamowe, wzorcowe i godne naśladownictwa. Dalej kilka spełniających, bądź nie, cele przed nimi postawione i na koniec takie, których marzę by już ich nie widzieć.
Tak wiem, jak już wszystkie kreacje będą profesjonalne będę musiała się przebranżowić i otworzyć inną agencję Ciach;)))))
Tymczasem zapraszam do lektury:)
PROFESJONALNIE
1. Syngenta – kampania Agroliderów – kampania efektywnościowa
Cel: zebranie chętnych do testowania nowych produktów firmy.
Na kreacji jest:
– logo firmy, budujące wiarygodność inicjatywy,
– button – Zgłoś się
– wizualizacja przedstawiająca nowe technologie wkraczające do branży rolniczej
– krótkie hasło z „marchewką” 😉
2. Bayer – produkt na chwasty – Huzar Activ
Na kreacji jest:
– logo firmy
– wyraźne call to action: Sprawdź
– nazwa produktu również wyróżniająca się na kreacji
– kreacja czysta, proporcjonalna
3. Grene – produkt kukurydza Delitop
Na kreacji jest:
– logo sklepów
– button: zamów
– wizualizacja produktu
ale najważniejsze! nawiązanie do odwiecznej konkurencji pomiędzy Kargulem i Pawlakiem, czyli sąsiedzkiej rywalizacji, jest ciekawym zagraniem na emocjach! Brawo!
EFEKTYWNOŚCIOWO – KREACJE PERFORMANCE – KLIKNIJ WE MNIE ROLNIKU
1. Metal Fach – produkt prasy do bel
Na kreacji jest:
– nazwa firmy odcięta od czerwieni logotypu
– niepotrzebna nazwa strony firmy
i brak call to action.
Jaki skutek miała wywołać reklama? Kliknięcie? przeniesienie na stronę? czy wpisanie z „palca” nazwy strony? Budowanie świadomości, że firma Metal – fach ma takie produkty? czy wzrost sprzedaży?
2. Synthos Agro – produkt Premier na chwasty
Kreacja jest animowana. I byłaby ciekawa, gdyby kazda odsłona opowiadała jakąś historię, albo była skrótem tego, co można w dłuższej wersji obejrzeć na YT, jednak w takiej wersji jak poniżej jest nieakceptowalna 🙁 Kreacja bardzo wolno się ładuje więc są momenty, gdy niewiadomo o co chodzi 🙁 o sprzedaż Premiera? Gdzie jest call to action? Co ma zrobić z tym rolnik? Kto lubi czytać taki drobny druk? Ktoś wydał budżet, by ktoś go przyjął.
3. Lignum Plus – przyjemna kreacja, ale zbyt niebiesko-zielona. Brak wyraźnego call to action, brak precyzji w haśle.
4. Kubota – najlepszym call to action są same ciągniki, jednak kreacja niepotrzebnie została pocięta na kilka bloków. Cenne miejsce na kreacji oddane zostało mottu przewodniemu firmy „For Earth, for life”, gdy tymczasem wiosenna promocja gdzieś schowała się w tle.
5. Zetor – bardzo ciekawy koncept, kreacja ładnie wykonana. Szkoda, że ktoś wrzucił jakieś cyferki w tle, których bez poczekania na kolejną odsłonę (znów) animowanej kreacji nie zrozumiemy, trochę wyglądają jak temperatura. Brak wskazania, co zrobić ma rolnik, ale na szczęście jest info, że to wyprzedaż rocznika.
Kampania efektywnościowa w branży rolniczej
WYMAGAJĄCE PRZEMYŚLENIA
1. Hog Slat – produkt sprzęty do ferm i części zamienne do urządzeń
Błąd, to myślenie: weźmy większy format, zmieścimy reklamę i wyposażenia, i części zamiennych. Czy kreacja ma działać wizerunkowo? Czy efektywnościowo na zwiększenie liczby kliknięć i de facto sprzedaży? Brak call to action, co mam robić? Nie klikać? Popatrzeć? Czy pokazując małego prosiaczka, nie mamy wrażenia, że tu chodzi o sprzedaż zwierząt?
2. Saaten Union – PRODUKT nasiona
Jestem bardzo infantylna, ale nie do końca czuję ten przekaz, podobnie mam oglądając spot video. Zastanawiam się, ilu rolników, po sytej kolacji, całym dniu w polu będzie miało czas i ochotę na taką milutką bajeczkę o nasionkach. Rolnika interesuje plon i zysk. Dziecko nie wpływnie na tatę, by kupiło takie właśnie te ziarenka, a nie inne – to nie ta branża. Ziarnoludki nie stanowia same w sobie też autorytetu dla rolnika. Brak call to action i znów kreacja animowana, która w drugiej planszy pokazuje mnóstwo drobnego tekstu.
3. Anwil – Grupa Orlen. Kreacja animowana. Nie wim dlaczego. Czy animacja ma zapewnić większa pojemność kreacji na tekst? Wystarczyłoby zrobić 2 linie kreacyjne i pozbyć się tak dużego buttona: kliknij po więcej szczegółów. Sama kreacja przyznacie, że bardzo ciekawa i profesjonalna, czerwień, której nie da się pominąć, wyróżnia się z tłumu maleńkich, zazwyczaj rozpixelowanych kreacji reklamowych na serwisach rolniczych.
Kampania wizerunkowa w branży rolniczej
REASUMUJĄC:
Tworząc kreacji ważne, by pamiętać o:
– celu kampanii
– efektu jaki chcemy osiągnąć (zwiększenie wejść na stronę, sprzedaż, wypełnieie formularza etc)
– spójności z innymi kanałami (zwiększamy zasięg dotarcia)
– call to action – wyraźnym, wyróżniającym się z grafiki
Pamiętajmy, że najlepsze kreacje w innych branżach, niekoniecznie odniosą sukces w grupie docelowej – rolników. Tworząc je, myślmy o tym, do kogo mają trafić i po co.
Trzymam kciuki za koncepty, trzymam kciuki za nowy sezon 2017 w rolnictwie!
#CookiesMedia
Dodaj komentarz
Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *