RTB – ładny skrót, czy ogromny potencjał dla branży rolniczej?
Od dłuższego czasu Cookies Media przekonuje klientów z branży rolniczej do wykorzystywania RTB w ramach kampanii reklamowych, jednak idzie za tym wielka nieufność, bo przecież jak to? Prezes nie zobaczy reklamy w ukochanym Top Agrarze? Jak to? Pojawi się tylko wybranym użytkownikom? A może to fake’owy ruch? 95% klientów z tej branży nigdy wcześniej nie słyszało o takiej platformie jak Real Time Bidding.
Czy to działa? Działa w każdej branży, ale raczkuje w marketingu rolniczym. Wydawcy rolniczy nadal utrzymują monopolistycznie powierzchnię reklamową. Wyceny dostajesz w CPM, bądź FF, a 1000 wyświetleń potrafi kosztować tyle, co najlepsze bazy biznesowe. Często też słyszę, że reklama w branży rolniczej jest droga. Jest! Jeśli chcesz to nadal płać, jeśli chcesz spróbować czegoś nowego w modelu za zaangażowanie użytkownika, w rozliczeniu CPC – zapraszam do nas!
REAL TIME BIDDING – KUPOWANIE REKLAMY W MODELU AUKCYJNYM
Tak to działa:
Sercem całego systemu jest platforma AdExchange ( coś na kształt Allegro i licytacji). Po jednej stronie mamy platformy umożliwiające podłączenie się wydawców do AdExchange’a (Supply Side Platform), po drugiej Agency Trade Desk i Demend Side Platform.
Ścieżka emisji reklamy w modelu RTB – AUKCJA
RTB – KONSENSUS POD WIELOMA WZGLĘDAMI
WYDAWCA – wie, że jest w stanie sprzedać 60% swojej powierzchni. Nie opłaca mu się inwestować w kolejnych handlowców, stąd zgłasza swoją powierzchnię do SSP.
KLIENT – wie, że potrzebuje dotrzeć do rolników, w przedziale wieku xx (stąd interesują go takie, a nie inne witryny), z danego obszaru, którzy uprawiają ziemniaki.
NAJWAŻNIEJSZĄ ZALETĄ EMISJI KAMPANII W MODELU RTB JEST PŁATNOŚĆ, PODOBNIE JAK W ADWORDSACH – ZA KLIKNIĘCIE UŻYTKOWNIKA ( POTENCJALNIE ZAINTERESOWANEGO – SKORO KLIKNĄŁ).
NIE KUPUJ POWIERZCHNI – KUPUJ ZAANGAŻOWANIE UŻYTKOWNIKA O KONKRETNYCH CECHACH
Nie płacisz za wyświetlenie, za to, że inna reklama przysłoniła twoją, nie za banner, który można zobaczyć dopiero po zescrollowaniu strony, ale za inicjatywę, zaangażowanie i kliknięcie. Stawka, za takie zaangażowanie jest bardzo korzystna!
Widoczność reklamy, płacisz za reklamę, której nikt nie widział
Po co to RTB?
- dywersyfikacja kanałów w media mixie
- oszczędność budżetu!
- zwiększenie zasięgu kampanii
- cookie matching – identyfikowanie użytkownika w wielu źródłach, u różnych dostawców = budowanie precyzyjnego profilu, do wykorzystania w targetowaniu
- user matching – identyfikacja użytkownika
Najważniejsze!
Nie traktujmy branży rolniczej jako niezasługującej na nowoczesne podejście, narzędzia i technologię. Testujcie, dywersyfikujcie i maksymalizujcie swoje budżety! Branża rolnicza zasługuje na profesjonalizm!
Powodzenia!
#CookiesMedia
Dodaj komentarz
Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *