Kto to ten Influencer? Czy branża rolnicza ma swoich influencerów?

Influencer rolniczy. Vloger rolniczy. Pasjonat roli na Youtube. Influence marketing w branży rolniczej. 

Zaczyna się. Kiedyś była era mobile, era content marketingu i BIG DATA. Teraz każda konferencja poświęcona jest Influence marketingowi, więc chyba mamy erę influence marketingu 😛 I niby każdy wie o co chodzi, ale jak pytam na spotkaniach biznesowych, kto to ten Influencer – to internpretacje są tak różne jak stąd do Watykanu.

A na tezę, że Agronetowork posiada ponad 80 takich rolniczych Influencerów i micro Influencerów słyszę: branża rolnicza nie ma influencerów.

Ustalmy zatem:

INFLUENCER – TO AUTOR, MENTOR, AUTORYTET, KTOŚ KTO POSIADA PUBLICZNOŚĆ, FANÓW, SUBSKRYBENTÓW, FOLLOWERSÓW I TWORZY CONTENT.

Czy zatem naprawdę jest tak źle z branżą rolniczą, że nie ma Influencerów? Szczerze jestem poruszona znów niesprawiedliwym traktowaniem tej branży.

Na konferencji Digital Marketing jak prowadzący chciał złapać kontakt z publicznością, to nawiązywał do branży rolniczej, która wydając się bardzo odległą i inną w swojej specyfice budziła publiczność. I potwierdzono tam fakt, podając za przykład #MafiaSolec , że są tacy zakręceni na punkcie rolnictwa chłopaki i z pasją nagrywają video na każdy temat wsi.

Czy można zignorować ponad 100 tyś subskrypcji? 22 mln wyświelteń kanału? Czy można przejść obok #Rolnikszuka, który z pasją i prawdziwą wiedzą opowiada o maszynach? A #Jockerfarm? Gdy wrzucony film po 3 godzinach ma 30 tyś wyświetleń? Jego Tata pociąga tłumy! Czy Grześ Bardowski? Absolutnie przemiły i kontaktowy – bez sodówki- z 60 tyś subskrypcji i 16 mln wyświetleń.

Często się zdarza, że gdy czekam, a nawet poganiam, kiedy wreszcie ktoś mi nagra taki, czy inny film, to najpierw słyszę: wiesz najpierw pole, potem przyjemności, najpierw rolnictwo, moja pasja, a potem nagrywanie etc. I nie mam na to innej odpowiedzi jak: ok poczekam;)

Vlogerzy, z którymi współpracujemy w ramach sieci Agronetwork są młodzi. Najliczniejszą grupą jest ta w wieku 18-30 lat, to baczni obserwatorzy swoich rodziców. Ich wiedza, obserwacje, rady i rekomendacje zbudowane są na wieloletnim doświadczeniu towarzyszenia od najłodszych lat w gospodarstwie. To młode pokolenie ma dodatkowo ten atut, że od kilku dobrych lat, swoje spostrzeżenia wymieniają w społecznościach, dzięki dostępowi do Internetu. Wspierają się i pomagają sobie. Tworzą fantastycznie wdzięczną publiczność, która nawet poza wirtualną rzeczywistością się zna i lubi.

Case study Influence marketing w branży rolniczej

I kilka komentarzy pod publikacjami;)

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *