Rolnik, sadownik, ogrodnik to też konsument – dlaczego marketerzy FMCG zapominają o dedykowanej komunikacji? – Cookies Media

Ignorancją? Kalkulacja? czy przeoczenie?

Od 5 lat poznajemy rolnika/sadownika przez pryzmat różnorakich kampanii mediowych produktów rolniczych. Ten aspekt jest o tyle ważny, bo jest podstawą do planowania skutecznych kampanii budowanych w oparciu o wnioski z narzędzi mierzących, urządzeń, czy kanałów z których rolnicy, sadownicy coraz częściej korzystają.

Doświadczenie – Planowanie mediów = dobór właściwych kanałów = oszczędność czasu i pieniędzy=skuteczne dotarcie do rolnika

Na bazie naszych doświadczeń mamy wciąż wrażenie, niedocenienia portfeli rolników przez każdą inną branżę, niż rodzima rolnicza.
Z tego też względu mamy ogromne ambicje odczarowania rolnika i branży rolniczej!

Co rusz w naszych głowach powstają niestandardowe pomysły na projekty marketingowe, a to do dziewczynami z małych miejscowości Agrogirls.pl, Dziewczynaszukarolnika.pl, serwisów pozwalających szybko wynająć maszyny z okolicy do prac polowych Agrolokalni.pl i wreszcie wciąż widzimy potrzebę dbania o bezpieczeństwo rolnika w godpodarstwie w Akcji #RolnikBezpieczny. Docieramy z naszymi wizjami do różnych marketerów, którzy niekoniecznie traktują rolnika, jako odbiorców ich produktów, atrakcyjną grupę docelową. Czasem mamy wrażenie, że marketerzy z branży FMCG, elektorniki, motoryzacji, uśmiechają się pod wąsem, kiwają głowami na znak zrozumienia, a jednak decyzję kampanii do rolników odsuwają na wieczne nigdy. Marketerzy nie doceniają kompletnie potencjału jaki drzemie w portfelu rolnika. Mit, że rolnik jest samowystarczalny jest dawno nieprawdziwy, że woli substytuty, bo nie lubi wydawać pieniędzy – też.

Rolnik kocha oferty i produkty dedykowane tylko jemu, i takie wybiera w pierwszej kolejności.

To rolnik pierwszy testuje najnowsze technologie w postaci aplikacji rolniczych, maszyn rolniczych, serwisów społecznościowych zrzeszających autorytety rolnicze, korzysta z urządzeń najwyższej klasy, narzędzi powszechnie uznawanych za „drogie zabawki”, to on konsumuje Internet i TV całymi weekendami, więc jest świetnym odbiorcą przekazów reklamowych. Kobiety za to obecne są w godzinach porannych do południa.
Ta targach jak mamy przyjemność obserwowania ludzi, kobiety ubrane są markami od stóp do głów, z pełnymi makijażami i niewygodnymi butami na obcasach ;), a mężczyźni co rusz migają nam z firmowym logo TH, Adidas, czy Diesel. Rolnik wydał na to pieniądze.

Jeśli jest w stanie wydać pieniądze na markowe ciuchy, to również w innych obszarach, oczekuje premium traktowania. Podejmując decyzje zakupowe, kieruje się już nie tylko ceną, a tym, czy produkt odnajduje się w rekomendacjach innych rolników, czy jest dedykowany rolnikowi, czy spełnia jakiekolwiek oczekiwania rolników, wynikające z życia w małych miejscowościach, z dala od blokowisk.

I tak, nie zapominajmy, że rolnik to też konsument. On, jak każdy z nas musi podjąć decyzję – jak zapewnić stały dostęp do internetu dla siebie i dorastającej młodzieży, z jakiego telefonu będzie korzystał w polu, który provider zapewni mu najlepszy zasięg podczas żniw, który napój ugasi jego pragnienie, jaka woda, jaka marka zapewni mu najlepszą ochronę w trakcie oprysków.

Decyzje zakupowe rolnik podejmuje w Internecie. To tu ma możliwość poczytania, porównania, podpytania. Z dala od wielkich centrów handlowych, ale z codziennie docierającym kurierem pod dom. Dlatego reklama w Internecie jest doskonałym kanałem komunikacji z rolnikiem 2020.

Komunikacja jaka dzieje się obecnie, pochodzi przede wszystkich od firm rolniczych, te standardowo wykupują stałe placement u znanych wydawców rolniczych – czy to działa? Warto sprawdzić narzędziami mierzącymi i podjąć właściwe decyzje.

Wciąż jest potencjał i ogromne zapotrzebowanie na dedykowane kampanie reklamowe produktów FMCG do rolników. Ten, kto będzie pierwszy, zostanie w świadomości na lata. Pierwszy choć ryzykuje, ma większe szanse na picie szampana.

Marketerzy dóbr szybko zbywalnych, macie fantastyczny, niewykorzystany jeszcze potencjał, potrzeba tylko Waszej odwagi, zauważenia i deko więcej pracy niż zwykle 😉

Marketerze, rolnik to też konsument! zadbaj o jego potrzeby.

Za chwilę zaczynamy nowy sezon rolniczy, na 5 urodziny Cookies `Media, mamy marzenie, mamy misję! Chcemy przekonać w tym roku 5 firm/marek nierolniczych do tego, że rolnik ma pieniądze, że choć porównuje oferty, to wybiera dedykowane dla rolnika. Mamy głowy pełne pomysłów, mamy ponad 100 vlogerów rolniczych w sieci Agronetwork, wiele projektów, czekających na sponsorów, szukamy tylko odważnego marketera. Jest wyzwanie, jest adrenalina, jest misja!
…no bo kto jak nie my?

Cookies Media – od 5 lat w branży rolniczej, dla branży rolniczej, dla rolnika.
Agronetwork – sieć vlogerów rolniczych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *