Marketing rolniczy jest kobietą
W naszej 5 letniej historii działalności Cookies Media mieliśmy takie sytuacje, gdy w składzie 2-3 pań na spotkaniu z marketerem z branży rolniczej, czy innej typowo męskiej padało pytanie: a panie same? albo nie wiem, czy panie to rozumieją do końca jak działa ta maszyna, ile ma oznaczeń. A tu pyk! 5 lat za nami. Klientów ponad 30 z branży rolniczej, fajne projekty niestandardowe i to zarówno z vlogerami, vlogerami, ciężkimi maszynami, nasionami i wygląda na to, że nic co rolnicze nie jest nam – dziewczynom obce;)
Co jest w marketingu rolniczym najważniejsze?
Rolnik i produkt
Rolnik 2020 choć strajkuje i podobnie jak reszta społeczeństwa choruje na Covid to nadal pracuje. W jego przypadku nie ma mowy o pracy zdalnej, o spóźnieniu w siewach, opryskach, czy zbiorach. Każde z tych przedsięwzięć to wielokrotnie koordynacja pracy wielu osób.
A zatem marketer rolniczy musi być obecny w życiu rolnika. Tylko jak, skoro najważniejsza część budowania marki w oczach klienta – event – targi – była, jest i raczej będzie zakazana w przyszłym roku 2021?
Kanały dotarcia do rolnika w 2020 roku:
- bezpośrednie spotkania handlowców (1:1 w maseczkach, ale jest praktykowane)
- webinaria i kameralne spotkania polowe z mierzeniem temperatury w mocno ograniczonej liczbie
- telewizja
- radio
- Internet
Media rolnika 2020 to: telewizja, Internet i radio.
Telewizja – w podejściu standardowe – programy typowo rolnicze: Agrobiznes, Magazyn rolniczy, Agropasje, Rolnik szuka żony, programy o samochodach, maszynach i sporcie. A jak sport to: piłka nożna, siatkówka i żużel. Tylko tego sportu obecnie jest coraz mniej na żywo i musimy mieć to na uwadze. Pojawianie się przy programach stricte rolniczych wymusza na nas akceptację innych konkurencyjnych przekazów i akceptację ustalonych, mało elastycznych cen.
Internet – stał się nie tylko medium rolników, ale Polaków i co najważniejsze najbardziej formalnych instutucji Państwowych. Jeśli coś nie dało się zrobić jeszcze rok temu, dziś jest absolutnie normalnym do przeprowadzenia online.
Leczymy się przez Internet, robimy zakupy w dużo większym wymiarze – terminy na odbiór zakupów spożywczych sięgają nawet dwóch tygodni, a z podwórka rolniczego: możemy dać się spisać w spisie rolnym GUS przez internet, jak tu:
Niemożliwe! A jednak.
Co jeszcze w Internecie?
- kampanie płatne (Google Ads, Google Search)
- RTB – Real Time Bidding – CPC
- kampanie na YT, VOD – absolutny must have kampanii rolniczych. Rolnik ❤️️ YT i VOD
- Projekty niestandardowe – atrakcyjne nagrody
- Influence marketing, ale koniecznie ze story, konceptem i połączonym zasięgiem kilku vlogerów rolniczych
W Cookies Mediach, choć na froncie stoją same kobiety, (na backstage sami panowie; P) to ich charaktery tworzą optymalną całość, czyli: analiza, dane, wnioski, wyniki, doświadczenie, wiedza, know-how o grupie docelowej, narzędzia mierzące i śledzące, wynegocjowane rabaty i głowy niekończących się niestandardowych pomysłów, a nade wszystko ambicja, by świat marketingu już nigdy nie powiedział, że branża rolnicza jest nudna!
Branża rolnicza nie jest nudna!
Marketing rolniczy jest kobietą! 😉
Płeć wcale nie przeszkadza, my wręcz mówimy, że pomaga w planowaniu mediów dla branży rolniczej. Za każdym naszym media planem stoi jeden cel: dotarcie z produktem do Rolnika.
A najlepsze projekty powstają ze słuchania i rozumienia potrzeb klienta 🙂
Do usług;)
#CookiesMedia
Dodaj komentarz
Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *