Stara strona www, czy warto i po co zmieniać stronę internetową?

Strona internetowa, strona www, wizytówka internetowa, strona produktowa, strona sprzedażowa, strona firmowa, Landing page, strona dedykowana – wiele możliwości zaistnienia w Internecie. Czy odświeżyć starą stronę, czy zlecić produkcję nowej? A może zrobić samemu? Ile powinna kosztować strona internetowa? Jak nie wydać całego rocznego budżetu marketingowego na nową stronę?

🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪🍪

Pandemia szczególnie mocno otworzyła oczy wielu właścicielom firm, że warto zmienić stronę, bo wielu klientów trafia właśnie z Internetu do koszyka zakupowego bądź staje się klientem korzystającym z usług. Jednak czy trzeba zmieniać stronę, gdy ma konkretnie x lat i opatrzyła się właścicielowi?

Takich telefonów i zapytań o stronę mamy wiele. Niestety zmiana strony, bo tak wypada, albo strona ma 5 lat, nie jest dobrym pomysłem, bo najważniejszym motywatorem do jej zmiany powinna być odpowiedź na pytanie: czy moja strona pracuje na mnie? Czy realizuje cel, który stawiałem jej na początku jej tworzenia?

Zazwyczaj słyszymy: nasza strona nie sprzedaje, albo nasza strona jest brzydka.

Krótko charakterystyka stron:

Strona Firmowa – to strona wizerunkowa całej firmy. To taka wizytówka firmy w wersji elektronicznej. Może być jednak mocno rozbudowana, zarówno o produkty jak i usługi, ludzi pracujących i odpowiedzialnych za konkretne działy etc.
Pomimo tego, że strona pełni funkcję wizerunkową powinna mieć wiele opcji opisu produktów, usług, oferty, kompetencji. Jest to o tyle istotne, bo nadal CONTENT IS THE KING czyli Google kocha takie strony i tylko te strony podnosi w wyszukiwarce wyżej, które rozumie.

przykład: https://adob.com.pl/

Ignorowanie słów kluczowych, fraz kluczowych, opisów z ich wykorzystaniem właśnie jest dużym błędem.

Wyszukiwarka Google jest jak jak pająk. Wspina naszą stronę po słowach kluczowych umieszczonych na różnych podstronach naszego serwisu do góry. Szuka też w internecie innych stron linkujących do naszej strony. Dzięki temu strona zyskuje na wiarygodności i szybkości znalezienia się na pierwszych miejscach w wyszukiwaniach organicznych.

https://bit.ly/3v5sYTg

Strona produktowa – strona www pokazująca i opisująca produkt, usługę, kompetencję. Strona produktowa służy prezentacji produktów w celu ich sprzedaży. Sprzedaż może mieć miejsce bezpośrednio na stronie lub też za pośrednictwem dystrybutorów, jednak na pierwszy rzut oka widać po niej, że nie tyle mówi o firmie, co o jej produktach. Jednocześnie strona wykorzystuje wszystkie opisy by zdobyć przychylność robotów googla. Warto zaznaczyć, że w czasach gdy użytkownicy internetu preferują oglądanie, warto przemyśleć w stronie nowe grafiki (opisane) oraz filmy video. Mogą to być mini poradniki, czy mini prezentacje, jednak warto dostrzec potrzeby użytkownika.

https://klimatyzacjahaier.pl/

Wizytówka internetowa – krótka, jednostronicowa prezentacja osoby/usługi. One page. Ma za zadanie prezentować osobę, grupę osób, produkty w wersji elektronicznej. Co prawda w przypadku wizytówki nie mamy zbyt wiele miejsca na umieszczanie autorskich tekstów zwiększających rozpoznawalność, jednak wszystkie inne miejsca należy bardzo dobrze wykorzystać.

np. https://www.konikdesign.pl/

Landing Page – to strona lądowania kampanii. To miejsce gdzie kierujemy użytkownika, by zostawił do siebie kontakt, skoro jest zainteresowany jakimś produktem promowanym w Internecie. Strona krótka, pokazująca korzyści z nabycia produktu/usług, przejrzysta i jasna. Posiada formularz do wypełnienia ze zgodami na przetwarzanie. Celem tej strony jest pozyskanie autentycznych namiarów na zainteresowanego klienta. Ten strony nie pozycjonujemy, stawiana jest na potrzeby kampanii i zaraz po niej jest wyłączana.

Wygląda podobnie jak poniższy:

Landing page Cookies media

Wszystkie strony, które tworzymy w Cookies Media są stronami dedykowanymi.Nie polecamy stron na gotowym szablonie. Z naszej perspektywy jak to bywa z szablonem nie każdy z nich pasuje idealnie do każdego. Pracy jest przy nich sporo, wiele rozczarowań, a satysfakcja klienta i nasza mizerne.

Strony na szablonie mają to do siebie, że wolno się ładują i nie można ich zmieniać w zależności od potrzeb, są ograniczone do wybranego szablonu.

Jeśli chcesz sprawdzić swoją stronę sprawdź ją w tym narzędziu: https://webspeed.intensys.pl/

Jako Cookies Media nie rekomendujemy też stawiania strony samodzielnie. Mamy ogromną świadomość, że Polacy to bardzo ambitny naród i potrafi wiele, jednak jeśli znasz się na czymś lepiej niż strony, to działaj w tym kierunku, a projektowanie i wdrażanie strony oddaj specjalistom.

Jeśli wraca do Ciebie pytanie, czy potrzebujesz nowej strony? Zadaj sobie pytanie, czy dzięki obecnej stronie nadal zarabiasz? Czy klienci, którzy chcą Ciebie znaleźć znajdują? Czy słyszałeś komentarze na temat obecnej strony, że jest zawiła, trudna, nieczytelna? I na koniec.Jedna rada: strona nie jest od tego, żeby była idealnie taka jaką Ty chcesz, a taka jakiej oczekują Twoi klienci. Nadto ma spełniać oczekiwania marketingowe i sprzedażowe postawione przed nią. Jakie? Już sam odpowiedz sobie na pytanie.

Jaką rolę ma pełnić Twoja strona?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *