Komunikacja 2019 w branży rolniczej – Multichannel, czy Omnichannel? – Cookies Media
Od kilku lat, mogę śmiało powiedzieć, że śledzę uważnie branżę rolniczą. Codziennie atakują mnie newslettery, wymyślne kreacje graficzne, sprytne słowne, graficzne skróty myślowe i hasła. Wielokrotnie jako agencja otrzymujemy briefy z pytaniem o nowe koncepcje kreatywne jak zakomunikować inaczej niż wszyscy zwroty: bezpieczeństwo, ochrona, choroba, owoce, najlepszy, jedyny, najskuteczniejszy w zabijaniu;) a wszystko to po to, by przebić się przez szum reklamowy i kanałowy w komunikacji do tego najważniejszego – ROLNIKA.
JAK ZŁAPAĆ UWAGĘ ROLNIKA W 2019 ROKU?
Wyłamać się z szeregu, wyprzedzić innych marketerów, wdrożyć w planowanie mediów strategię OMNICHANNEL.
Da się! Wymaga przemyślenia, ale warto, bo konsumpcja mediów zmienia się w sposób diametralny w życiu rolnika. Ten od zawsze 😉 ( a co najmniej od 2017 roku – www.blog.cookiesmedia.pl ) wiódł prym w konsumpcji video w Internecie (YT, VOD), w dużo większym wymiarze opanował fora rolnicze, tworzenie grup wsparcia, dużo wcześniej nawet niż ułatwiła to platforma FB. Zapewniło to w sposób naturalny przejście na surfowanie mobilne, bo smartfon przejął funkcję aparatu, kamery i łącznika z wypracowanymi społecznościami online. Nadal jednak silną grupę stanowi starsze pokolenie w dużej mierze korzystające z TV tradycyjnej i radia. A tym samym ogromną rolę pełnią ulotki, gazetki dostępne w sklepach rolniczych, gadżety i przedstawiciele firm.
BLOKI REKLAMOWE NALEŻĄ DO SMARTFONÓW
Aż 93% Internautów użyło smartfona podczas bloku reklamowego, a aż 28% widzów korzystało równocześnie z obu kanałów, czyli oglądając TV serfowało po sieci.
Wykorzystaj to marketerze!
Ale nie w sposób MULTICHANNELOWY, czyli taki, że emitujesz 30″ w TV i tą samą w Internecie, a dostosowujesz video do formatów społecznościowych, by graficznie znów wyciąć kilka kadrów z filmu i nadać call to action w kampanii i tyle.
Zrób to tak, by jeden kanał prowadził do kolejnego i zachęcał do czegoś więcej. Połącz kanały, połącz przekazy w synergię aktywności. Zacznij wymagać więcej od grupy docelowej, rozkochując ją w swoim produkcie.
Przykład:
Produkt X, do zastosowania na grzyby w zbożu.
Emisja reklamy TV – z informacją, że z aplikacją kupisz w sklepie YYY taniej, albo dostaniesz uzupełniający produkt do zboża w dużo lepszej cenie, po więcej szczegółów wejdź na stronę www. Na stronie pokazujesz mapę sklepów, gdzie dostępny jest produkt, możesz umieścić apkę do ściągnięcia,możliwość zadania pytania, skontaktowania z przedstawicielem handlowym, czy ekspertem z firmy. Możesz też zaproponować przyjazd eksperta na pole rolnika: Zaproś naszego eksperta na swoje pole, uzasadnij dlaczego właśnie do Ciebie mamy przyjechać? Z takiej wizyty możesz nagrać video/relację live i pokazać innym „zwykły” rolnikom, jak Kowalski stał się niezwykłym. Możesz też zaproponować konkurs na podzielenie się zdjęciem/filmem ze swego pola, tak by zaangażować społeczność rolników do dzielenia się contentem. Więcej przykładów znajdziesz tu: Mediarun
A wszystko po to, by działać różnie, w różnych mediach, łączyć online z offline i angażować różne obszary/sfery rolnika. Wpływać na rozsądek i serducho;) bo rolnicy ❤️️❤️️❤️️ mają WIELKIE! 🙂
Dodaj komentarz
Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *