Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, Twitter, LinkedIN, Google Moja Firma
Która platforma społecznościowa jest dla mnie?
Czy muszę prowadzić wszystkie profile, by potencjalny klient lubił moje produkty?
Czy to, co umieszczam na FB, powinienem kopiować na pozostałych profilach?
I wreszcie, czy bycie w każdej platformie ma sens?
Facebook – najlepszy dla tych, których produkty, czy usługi skierowane są do osób 30+ . To jest taka platforma dla „dinozaurów” jak ja. Stara, poczciwa, przy której chowaliśmy dzieci, łączyliśmy się z kolegami z zagranicy, rodziną i która niestety wyparła dobrze się zapowiadającą Naszą Klasę.
Obecnie ma 22 mln użytkowników miesięcznie. Jak życie pokazało, trochę awaryjna platforma, więc należy bardzo uważać jakiego rodzaju nasze dane posiada, co wrzucamy na wall’a i z kim utrzymujemy kontakt. Ważne! By nie od wszystkich klikać w podsyłane linki.
Badanie Megapanel
Facebook – czy się opłaca?
Od strony reklamowej, wydaje się, że jest to taka platforma, na której koniecznie trzeba być, wszak liczy 22 mln użytkowników. Jednak konsumpcja FB się zmieniła bardzo. Aktualność wpisów, postów i ich atrakcyjność to tylko kilka godzin. Pracy dla działu marketingowego sporo. Musimy pamiętać, że użytkownicy, którzy co chwilę dostają coraz to nowsze i bardziej zaskakujące formaty reklamowe, stają się obojętni na to, co Ty wypracowujesz w godzinę, dwie, dzień. Zatem, to co rekomenduję to przyjrzenie się grupie docelowej, produktowi i odpowiedzenie sobie na pytanie, czy moja grupa, do której chcę dotrzeć zachowuje się podobnie jak rok temu? Czy nadal sprzedaję na FB? Czy widzisz wzrosty polubień, czy raczej tendencję spadkową?
Jako agencja marketingowa 360° mamy do czynienia z wieloma potencjalnymi klientami, którzy pytają co robię źle, skoro kiedyś działałem podobnie i „żarło”, a teraz cena leada podskoczyła 3-krotnie, wydaję więcej, a efekt mizerny.
Dużo się stało, dużo zadziało. Każda firma, podobna do Ciebie ma trudniej, konkurencja jest większa, każdy chce zadziałać obniżeniem ceny, ale przecież koszty transportu i produkcji wzrosły, więc docieramy do muru.
Jeśli widzisz, że to co „produkujesz” na FB przestaje działać, to zmień strategię. Pomyśl o tym, by zmniejszyć liczbę postów, również aktywności, ale za to zwiększ budżet na promocję. Chodzi o to, by tematyka, którą wrzucasz na FanPage była na tyle neutralna, że jej ważność nie skończy się po 4 godzinach. Niech to będzie coś długofalowego. Zainwestuj jednak w spójność graficzną.
Czas i pieniądze wydawane na wymyślanie kolejnych postów o Dniu Babci i Dniu Pączka wydaj na promocję w FB. A może jest tak, że FBAds zjada Ci tylko budżet, a efektywniej byłoby gdybyś wydał go w Gadsach?
Nie wiem, to trzeba sprawdzić poprzez zmierzenie ROAS. Jednak nie prześpij tego momentu, gdy „bycie” na FB przestaje Ci się „spinać” budżetowo.
Pamiętaj też, że nie musisz być na FB, jeśli nie ma tu Twojej grupy docelowej. Jeśli Twoi fani przenieśli się na Instagrama, TikToka idź za nimi. Nie ma sensu udawać, że FB kiedyś znów „zaskoczy”. To Ty „zaskocz” swoich konsumentów i idź tam, gdzie się przenieśli.
ciąg dalszy nastąpi………
TikTok
Snapchat
Wizytówka Google Moja Firma
Dodaj komentarz
Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *