Działania CSR w branży rolniczej? Możliwe!

Dziś będzie o tym:

  • Ile kosztuje CSR
  • Odpowiedzialny biznes? Czy to się opłaca?
  • Kiedy marka może podjąć działania CSR’owe?
  • Co lepsze? Tradycyjna promocja, czy długofalowe działania Corporate Social Responsibility?
  • Case study, czyli marki odpowiedzialne społecznie, o których nadal się mówi
  • CSR w branży rolniczej? Możliwy! 

Ile trzeba mieć pieniędzy na koncie, by móc podjąć długofalową komunikację marki odpowiedzialnej społecznie? 

Trylion milionów;)? Nieprawda. Oczywście, patrząc na najlepsze casy z obszaru CSR mamy wrażenie, że dużo. Pewnie dużo, gdy mówimy o konkretnym przedziale czasowym, jednak biorąc pod uwagę dobrze zaplanowane media, jeszcze lepiej przeprowadzone kampanie i szum, który towarzyszy im przez wiele, wiele lat w mediach, społecznościach, naszej świadomości – niewiele.

Pomyśl, ile pieniędzy kosztuje McDonalds by walczyć z łatką niezdrowego jedzenia? O wiele mniej inwestycja w dziecięce szpitale. I oko przymyka się bardziej;)

Mały test. 

Wymień kampanię reklamową, która atakuje Ciebie w ostatnim okresie? Jakiś celebryta?  

Czy kojarzysz firmę, która w przeszłości przeprowadziła kampanię poruszającą jakiś problem społeczny, a którą nadal pamiętasz? 

Jeśli promocja Twojej firmy polega na kupowaniu ofert lastowych od wydawców, bądź kupujesz ad hoc media, to założę sie z Tobą, źe po kwartale widzisz jedno: duży koszt, ugaszone różne pożary, ale żeby o czymś więcej mówiono, niz ostatnia kreacja? Raczej nie. Wizerunek kupiony za $$$, który potrzebuje dużo lepszego hasła niż: super, najtańszy, lepszy od xxxx, oraz lepszego celebryty niż Lewandowski i zapamiętywalnego przekazu na dłuższą metę.

Marką odpowiedzialną społecznie nie staniesz się jednego dnia, a działania komunikujące odpowiedzialny biznes warto planować długofalowo. I to kosztuje, ale przy dobrze zaplanowanych działaniach pozostaje tak w pamięci jak PZU – POWIEDZ STOP DROGOWYM WARIATOM, czy …BO ZUPA BYŁA ZA SŁONA.

Nie muszę chyba dopisywać, że można zaprosić do współpracy partnerów, podwykonawców i Aniołów  Biznesu;)

Altruizm, czy egoizm dużych korporacji

Czy działania społeczne się zwracają? 

Tak, zwracają.

  • w oczach inwestorów, partnerów biznesowych, interesariuszy
  • na tle konkurencji 
  • często przy półce sklepowej (choć to zależy od komunikatu na w mediach i na opakowaniach – np. pieluszki Pampers, pasta do zębów Blendamed, czyli P&G „Żyj, poznawaj, rozwijaj się P&G i akcja zbierania na różne potrzeby dzieci) 
  • w mediach, przez zainteresowanie samą akcją i promocją mimo wszystko marki, przy okazji inicjatywy (czyli dużo reklamy przemyconej za darmo) 
  • w postaci prestiżu firmy, rekrutacji lepszych pracowników i zwiększenia motywacji kierownictwa 
  • w zmniejszeniu rotacji pracowników, czyli zwiększeniu jakości produkcji

Mało? Dużo, szeroko i długofalowo.

A teraz pomyśl sobie o ostatniej kampanii? Kiedy się skończyła? Miesiąc temu? Ile z tego pamiętasz Ty, a ile Twoi poddostawcy i klienci?

Kiedy firma może podjąć działania CSR’owe? 

Zawsze i wszędzie, nawet wtedy, gdy jej obrót pozostawia wiele do życzenia. Na świetnym i przydatnym działaniu dla ziemi, ekologii, czy społeczności można wiele zyskać. Raport

Czy lepsza standardowa promocja/reklama, czy  działania CSR? 

CSR traktujemy jako inwestycje w fundamenty firmy, działania długofalowe, budujemy wizerunek na lata, pokazujemy wszechstronnośc firmy, elastyczność, stabilność biznesu. Reklamę, promocję sprzedażową, kampanię wizerunkową, rebrandinową stanowczo traktujemy jako działania krótkofalowe. Kampania efektywnościowa i wizerunkowa

Dlaczego uważam, że czas na promocję branży rolniczej poprzez działania CSR? 

– branża rolnicza jeszcze śpi w tym obszarze, a to oznacza, że można fantastycznie zaistnieć w świadomości rolników

– Polacy doceniają działania CSR

I na deser, ciekawe case study. Zapraszam do przypomnienia.

Spadaj gówniaro ; Renault – odpowiedzialny za dzieciJedz misiuCSR w dobie kryzysuPZU, Kochasz? Powiedz stop……CSR in agrocultureAgroculture i CSRJak robią to inni?

ps. odpowiadając na pytanie testowe:  widzę tylko Lewandowskiego wypadającego zewsząd;) a z akcji CSR pamiętam …bo zupa była za słona i stop wariatom. Ile stracą marki na promocji przy okazji EURO

#Cookiesmedia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *