Blog firmowy – przeżytek? Czy warto prowadzić bloga w erze programmatic buying?
- Komu potrzebny blog, czyli o znaczeniu bloga w firmie.
- Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?
- Ile dasz z siebie, tyle wróci do Ciebie, ile kosztuje blogowanie i jaki jest zwrot z inwestycji?
- Jakie branże mogą prowadzić bloga?
- Blogging w Inbound marketingu.
Jeśli nie masz pieniędzy na regularne kampanie mediowe, zacznij pisać bloga!
Blisko 62% przedsiębiorstw uważa, że prowadzenie bloga jest ważne w komunikacji z klientem, a 63% z nich twierdzi, że cele przed nim stawiane są realizowane. Na 29% blogów firmowych wpisy są umieszczane przynajmniej raz w tygodniu (źródło: Slideshare)
Komu potrzebny blog, czyli o znaczeniu bloga w firmie.
Nie jest tak, że blogowwanie jest passe. Zachłysnęliśmy się blogowaniem modowym, kulinarnym, podróżniczym, motoryzacyjnym, finansowym i rodzicielskim, ale to jest zupełnie inne blogowanie niż firmowe (korporacyjne), produktowe. Inspiracje blogowe Blogowanie firmowe/produktowe ma za zadanie pokazywać Twój produkt przez pryzmar różnych wydarzeń, potrzeb, rządz i zapotrzebowania na niego przez użytkowników, którzy rozpaczliwie szukają rozwiązania ich problemu/potrzeby. Blogowanie to nie słup ogłoszeniowy, ani „samochwal”. To próba przewidzenia potrzeb użytkownika, dając mu odpowiedź na potencjalne zapytania. Czy wiesz, czego szukają użytkownicy w kontekście Twojego produktu?
Użytkownik pisze: Gdzie kupię dobry, ale tani garnitur? Jak wywabić plamę po czekoladzie? Z jakim biurem podróży na Tajlandię? Który ciągnik tańszy w eksploatacji? Jaki środek na agrofagi? Jak wysmuklić biodra? CX3, czy nissan quashqai? …..
A Ty i owszem jesteś blisko tego użytkownika, ale przez standardową reklamę zalewającą cały Internet. Świecisz jaskrawo, włączasz remarketing i wkurzasz do potęgi n-tej tego, który już dawno dokonał zakupu wrrrr. Jak wpływa to na Twoją markę?
W dużych firmach blog może stanowić dodatkowy kanał promocji, który dzieje się w wyszukiwarce bez dodatkowych opłat, przydatny bardzo brand managerom, którzy czasami mają ograniczony budżet akurat na swój produkt.
Blog jest potrzebny Panu Prezesowi. To jest jedyne miejsce, gdzie widać narastająca ilość postów, wygenerowany ruch i zainteresowanie tematem. To jest łatwy i mierzalny sposób na dobrze prowadzoną komunikację.
Dlaczego warto prowadzić bloga firmowego?
Bloga firmowego warto prowadzić, bo w sposób naturalny i nienachalny osiąga wysokie pozycje na słowa kluczowe (problemy), które w nim stosujesz, a które wpisał użytkownik w wyszukiwarkę. Musisz pamiętać, że użytkownicy zmieniają swój sposób surfowania po necie, uodpornili się na Twoje fantastyczne grafiki, blokują je i absolutnie nie wierzą w to co krzyczysz na kreacjach. Prowadząc bloga firmowego, pokazujesz, że znasz się na rzeczy, znasz swój produkt, pasjonujesz się tym, co robisz i wiesz jak pomóc innym. Budujesz swoją ekspercką pozycję, autorytet w branży i zgarniasz wszystko;) całą uwagę użytkownika. Co ważne również, pokazujesz użytkownikowi że otwierasz się na komunikację z nim, dialog. Liczysz się z jego opinią, chętnie mu pomożesz.
Dlaczego jeszcze warto prowadzić bloga firmowego?
Ile dasz z siebie, tyle wróci do Ciebie, ile kosztuje blogowanie i jaki jest zwrot z inwestycji?
Blogowanie kosztuje tyle, co etat osoby, która go pisze, czyli jest to 1/10, 1/100 tego wszystkiego, co wydajesz na tradycyjną kampanię outbound marketingową. Blogowanie jest czasochłonne, to fakt. Im więcej serca w nie włożysz, tym więcej leadów do Ciebie wróci. Im lepiej zweryfikujesz rynek, użytkowników, googla i to o co pytają Ci użytkownicy, tym łatwiej przyniesiesz balsam odpowiedzi na nurtujące ich problemy. Jeśli Ty wyciągniesz do nich rękę, użytkownicy przyjdą do Ciebie z wdzięcznością przynosząc swoich znajomych. Proste? TAK!!!! Zaleźnośc jest wprost proporcjonalna, im więcej czasu poświęcisz, im więcej postów napiszesz, opublikujesz tym więcej użytkowników zainteresuje się Tobą/produktem/tematem/marką. Sprawdź!
Jakie branże mogą prowadzić bloga?
WSZYSTKIE. KAŻDA! Nie ma żadnych ograniczeń, jest tylko jeden warunek: pasja. Pasja do produktu/marki chęć podzielenia się korzyściami, jakie ze sobą niesie w perspektywnie rozwiązania problemu użytkownika. Im węższa specjalizacja, tym większe szanse na sukces. Jeśli jesteś producentem narzędzi dla leworęcznych, producentem traktorów, ubrań dla puszystych zabieraj się za budowanie swojej przewagi konkurencyjnej na rynku. Pamiętaj, że użytkownicy są wybredni i sami szukają wartościowych treści dla nich. Dostarcz użytkownikom ciekaw, użyteczny kontent!
Blogging w Inbound Marketingu
We wcześniejszym poście Strona internetowa w Inbound Marketingu pisałam, że strona firmowa to serce Inbound Marketingu. Nie myliłam się, jednak prowadzenie Bloga to serce całej komunikacji marketingowej nowej generacji. To tu ściągasz użytkownika, tu gromadzisz nowe leady zainteresowane Twoimi treściami. Każdy Twój post to odrębna strona internetowa, zwiększająca Twój zasięg w sposób naturalny. Im więcej postów, tym większy zasięg. Posty możesz pisać w nocy (tak jak ja;) promować możesz w społecznościach i tylko czekać na przypływ;)
Jeśli nie masz pieniędzy na regularne kampanie mediowe, zacznij pisać bloga!
Brawo! Dotarłeś do końca naszego posta! W nagrodę Ciacho;) Śmiało ściągnij więcej wiedzy o Inbound Marketingu!
Dodaj komentarz
Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *