Jak zwiększyć ruch na stronie www, czyli wszystko o tym jak pozyskać nowych użytkowników.
STATUS QUO REKLAMY INTERNETOWEJ
Mamy ponad 24,82 mln użytkowników Internetu w Polsce, z czego 98,8% korzysta z wyszukiwarki Google. Do 38 mln Polaków w Polsce jeszcze daleko, ale z roku na rok zauważamy zwiększenie konsumpcji medium internetowego. 24 mln to ogromny potencjał, jednak musimy pamiętać o tym, że najmłodsi nie robią zakupów w Internecie, a hard userzy przez lata nauczyli się i przyzwyczaili do tych brandów i marek, które od wielu lat mocno wierzyły i zasilały reklamę internetową. Trudno w dobie ogromnego clutteru reklamowego przebić się bez dużych budżetów. Wielu naszych klientów nie marzy o byciu liderami w branży, ale o zagospodarowaniu „tylko” niszy.
Chcesz wiedzieć jak zwiększyć ruch na swojej stronie? W jaki sposób rozpocząć komunikację ze znudzonym użytkownikiem? Jak zachęcić do nowego produktu przeładowanego clutterem reklamowym użytkownika?
Czytaj nas dalej!
Czy jesteś wschodzącą marką, czy starym wyjadaczem, doskonale wiesz i widzisz, że wydane pieniądze coraz trudniej przynosza nowych użytkowników. A nawet, jeśli przynoszą nową falę użytkowników, to ich czas spędzony na Twojej stronie wynosi 2-3 sekundy i na tym kampania się kończy.
STOSUJESZ OUTBOUNDMARKETING, który powoli się wypala.
ZASTOSUJ INBOUNDMARKETING, by użytkownicy sami przyszli do Ciebie.
Inbound marketing zaczyna się od blogowania. Jeśli jesteś producentem opon samochodowych, sprzedawcą odzieży, czy dystrybutorem kremu na pryszcze, o ile jesteś pasjonatem tego co robisz i wiesz, że masz świetny produkt zacznij o nim pisać.
Blogowanie biznesowe – to nie sentymentalne wywody na temat Twojego produktu, ani sztywny bełkot produktowy, to nie listowanie korzyści z zakupu, a merytoryczne ukazanie Twojego produktu w świetle potencjalnych potrzeb użytkownika, którego chcesz mieć na swojej stronie.
BLOGOWANIE INBOUNDMARKETINGOWE = POMOC UŻYTKOWNIKOWI W ROZWIĄZANIU JEGO PROBLEMU/ZAPYTANIA.
Jak to działa? Sprzedajesz spodnie. Nic romantycznego. Spodnie różne, w różnych cenach. Wstaw się teraz w skórę rożnych figur kobiecych. Napisz post o tym, które spodnie z Twojej kolekcji pasują do osób o krótkich nogach. Porób zdjęcia, pokaż jak można optycznie je wydłużyć. Osoby szukające spodni z uwzględnieniem swojej „zalety” z pewnością trafią na Twoją stronę.
Za każdym razem, gdy opublikujesz swój artykuł, zostawiasz unikalną stronę promocyjną swojego produktu, w różnym kontekście, którą MR Google ma szansę pozycjonować. Zwiększasz szanse na rekomendację Twojego produktu, przez tych, którzy go zastosowali i dajesz możliwość publikacji w społecznościach.
How_to_Get_100000_Readers_For_Your_Blog
Blogowanie – to naturalna i bezpłatna metoda na promocję Twojej firmy, marki, produktu, a co za tym idzie, to najprostszy kanał zwiększający ruch na Twojej stronie, generator trafficu.
ale…..użytkownik przyjdzie do Ciebie tylko wtedy, gdy w poście znajdzie odpowiedź na swój problem. Tylko wtedy będzie chciał Ciebie czytać, tylko wtedy Ty zyskasz szansę na skonwertowanie go w leada, a kiedyś i w klienta. Zasada jest prosta: najpierw musisz dać siebie, by pozyskać później. Im bardziej edukacyjny będzie Twój blog, pomocny, a przy tym prosty, tym szybciej zwiększysz zainteresowanie swoją stroną/marką/produktem.
Jak zwiększyć ruch na swojej stronie?
- Założyć bloga biznesowego/firmowego/produtkowego
- Pisać posty z perspektywy problemu, który mógłby mieć potencjalny klient
- Otworzyć umysł, ograniczyć korporacyjne myślenie czerpania korzyści tu i teraz
- Rozkochaj użytkownika w swoim produkcie!!!
Proces Inbound marketingowy jest dużo dłuższy i o tym będą kolejne moje wpisy, jednak wszystko zaczyna się od ZAINTERESOWANIA użytkownika Tobą/marką/produktem.
REAUSUMUJĄC
Jeśli masz duże budżety i tradycyjna reklama wciąż działa na Twój produkt, a Twoja strona cieszy się milionami odwiedzających – Gratulacje! Ten artykuł jeszcze nie jest dla Ciebie.
Jeśli Twoje budżety są rozsądne, a ruch który generujesz już dawno przestał być wartościowy, przeczytaj powyższy post jeszcze raz i czekaj na kolejny nasz wpis. Zaczynamy przygodę z Inbound Marketingiem w Polsce.
Dodaj komentarz
Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *