Media na świecie, TRENDY 2018

 TRENDY MEDIA INTERAKTYWNE – 2018 

I. BIG DATA

Wiele już powiedziano na temat bezcenności gromadzonych danych o użytkownikach odwiedzających strony internetowe, robiących zakupy, dokonujących interakcji o ich codziennych potrzebach.

Dane są nadal w cenie. Jednak w kontekście wchodzącego RODO i afery z Cambridge Analytica Afera z wyciekiem danych użytkowników FB dane są bardzo wrażliwe i coraz bardziej „świadome” swoich praw. Mimo wszystko zbieranie ich jest nadal  intratnym celem każdej firmy posiadającj produkty do sprzedaży. Niestety jedni zbierają, bo inni tak robią, kolejni zbierają, bo może kiedyś się przydadzą, a jeszcze kolejni zbierają, pielęgnują i rzeczywiście mnożą w postaci zwiększonej liczby koszyków zakupowych.

Czy jednak mamy świadomość, że tylko w zeszłym roku do sieci wyciekło 10 mln danych kont mailingowych z Polski? Wyciek danych Czy zrobiło to na nas wrażenie?  Czy zmieniła nas informacja o Cambridge Analytica? Nie było tam kont i danych Polaków, czy dlatego 87 mln nas nie zabolało? Afera? jaka afera?

Regulacja prawna RODO (o zgrozo, której boją się wszyscy, a wręcz straszą się nawzajem) wymoże na wydawcach większą troskę o sposób przechowywania danych, zabezpieczenia, zgody i możliwość rezygnacji. Za rok RODO będzie dla nas czymś oczywistym, dziś jest jedną wielką niewiadomą.

II PROGRAMMATIC BUYING, AUTOMATION PLATFORMS

Coś z tymi danymi trzeba robić, gdy wchodzi w grę kilkaset tysięcy rekordów, miliony, bez platform do zautomatyzowanej reklamy nie dalibyśmy rady. Podmioty takie jest Answear, Allegro, mniejsze i większe mają świadomość, że prcesy trzeba zautomatyzować, oszczędzić przy tym dużo, ale pokazac użytkownikowi, że żyje się jego potrzebami, z nim, zawsze i wszędzie.

Podobnie proces promocji, reklamy warto oprzeć o platformy, które pomogą nam zmaksymalizować nasze budżety vs zoptymalizowane wyniki. Zakup atrakcyjnych dla nas powierzchni po najkorzystniejszych cenach. Płatność za interakcję, a nie puste, nic niewnoszące wyświetlenia.

Z perspektywy wydawcy sprzedanie każdej powierzchni, która nie sprzedała się w sposób tradycyjny (handlowcy, brokerzy etc). Lepiej bowiem zarobić cokolwiek na niej, niż nic i stąd podłączanie do SSP.

III EMOCJONALNE VIDEO

Video nawiązujące do tradycji, historii, religii, rodziny, podstawowych wartości, symboli i najprostrszych, najczystszych skojarzeń.

Niestety często takie produkcje potrzebują dużych budżetów. Co znaczy dużych? Powyżej 50 tyś złotych.

https://www.youtube.com/watch?v=Dyh-mvaIUqQ

IV OPTYMALIZACJA 

Optymalizacja budżetu marketingowego, koszyków zakupowych, ROI, stron, słów kluczowych, linków przychodzących i wychodzących.  W badaniach widać jak bardzo wzrastają  wydatki na Search w świecie.  W Polsce nie ma to jeszcze takiej przewagi, ale z pewnością  się zadzieje;) Nie sztuką jest wydać pieniądze na płatne wyniki, sztuką jest wykorzystać każdy najmniejszy tekst, grafikę, diagram, ankietę, wszystko co „wytwarza” firma do bycia „polubionym” przez roboty Googla.

A Google w tym roku najbardziej pokocha Indexowanie stron po wynikach Mobilnych!!!

 

V GOOGLE – MOBILE INDEX FIRST

To będzie rewolucja 2018 roku. Mamy jeszcze wiele do zrobienia, bo nasze strony bardzo odbiegają od standardów Sprawdź swoją stronę, gdy tymczasem Google zauważa wzrost wykorzystania urządzeń mobilnych w  konsupcji Internetu i dlatego w tym roku indeksację stron mobilnych stawia przed desktopowymi. Co to oznacza? Oznacza to ni mniej, ni więcej, że już  czas na przystosowanie stron do urządzeń mobilnych i to nie tylko pod względem RWD. Czas na przygotowanie odrębnych serwisów mobilnych, czytelnych, przejrzystych z określonym celem do spełnienia…..Więcej o Mobile First Index

Powodzenia!

#CookiesMedia

 

ps. a jeśli się nie uda zapraszamy do nas;))))))

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *