Szanuj Influencera, jak siebie samego! Najważniejsze zasady współpracy z Influencerem – Cookies Media

        W erze Influence marketingu można się zagubić, można  się zatracić, bo z perspektywy klienta Influencer nie powinien odmawiać, powinien odpowiadać na każde zapytanie i generalnie powinien wykonać zlecenie tak jak tego oczekuje klient.

Z perspektywy Influencera najważniejszy jest content, pasja, hobby i koncept na kanale/blogu i czasem pieniądze, i często pieniądze (czy gadżety i przywileje), ale co najważniejsze Inluencer nie jest gwiazdą, nie jest też celebrytą, nawet gdy robi się o nim tak głośno jak o Sylwestrze Wardędze w pewnym momencie. Influencer wreszcie to nie prostytutka! więc nie zawsze da się „go” kupić!

Zdarza się, że to na co zgadza się na początku współpracy, po pewnym czasie jest źle odbierane przez jego publikę, zasięgi spadają i nie zmienianie zdania przez Influencera jest równe z utratą wiarygodności i twarzy, dlatego czasem usłyszymy: NIE!

 

A pośrednik? czyli agencja mediowa, agencja kreatywna, czy sieć to nie instutucja charytatywna i wcale nie barterowa. Za swoje koncepcje, za projekty marketingowe też oczekuje wynagrodzenia w pieniądzu. ZUSy, podatki, wynagrodzenie pracowników nie zapłaci się  w pomadkach, kamerkach, czy ciuchach.

To wszystko warto uporządkować. Zróbmy to dobrze!

INFLUENCER – ZASADY WSPÓŁPRACY

Pamietaj! Influencer to zakręcony na punkcie swojego hobby człowiek, który oderwany od swojego hobby potrafi gryźć. Pasjonat, mentor, autorytet, który godzinami potrafi opowiadać o tym co robi, co go nakręca do życia. Absolutnie nie oznacza to, że skoro tak fantastyczne nagrywa filmy, to równiez i Twój produkt, za pierwszym razem zostanie tak wkomponowany w jego fascynację, jak Ty tego chcesz. Daj mu czas, merytoryczne wskazówki, ale strzeż się od wymagania scenariuszy! Przez każdy projekt i agencja i Influencer uczy się obostrzeń i wymagań Twojej firmy.

NACZELNĄ ZASADĄ INFLUENCE MARKETINGU JEST NATURALNOŚĆ.

Jeśli jednak wolisz, by wszystko było po twojemu zatrudnij celebrytę, płacisz, wymagasz, weryfikujesz, kropka.

STAWIAJ CEL , ale nie dyktuj jak Influecer ma do niego dojść.

I DAJ CZAS na koncepcję i jego realizację. Nie oczekuj, że wysłany brief po 15-tej doczeka się kreatywnego pomysłu kolejnego dnia o 9 rano. Nasz Influencer też chce się wyspać i wstać pełen energii i zapału do tego co robi. Nie gaś w nim ognia!

Zlecając projekt Influencerowi korzystaj z dobrze znanego, wysłużonego BRIEFU.

Gdzie minimalnie wymagane są informacje:

  • PRODUKT
  • CEL PROJEKTU
  • TIMING
  • KPI

Oczywiście, jeśli jest możliwość dodaj informacje co dotychczas było robione, jak postrzegają produkt konsumenci, wyróżniki na tle konkurencji.

Co jeszcze?

 NIE OCZEKUJ NACHALNEJ REKLAMY.

Jeśli zlecasz promocję w ramach Influence marketingu nie oczekuj wymieniania Twojej marki co 3 linkę tekstu, czy co 15 sekund video. To nie tak. Przyniesie to odwrotny skutek. Promocja ma byc dyskretna i prawie niezauważalna dla potencjalnego odbiorcy, obecność produktu w materiale musi być też uzasadniona koncepcyjnie.

W tej współpracy nie chodzi o to, by raz zrobić akcję i spalić mosty sobie i twórcy, ale o to, by za sobą mieć rzeszę wiernych rekomendujących twój produkt. Influence marketing to pajęczyna, którą tworzysz z twórcami w cyberprzestrzeni. Zasada jest prosta: cierpliwość i konsekwencja. 

A generalnie chodzi o to, żebyś był – człowiekiem, nawet w Influence marketingu;)

Więcej do poczytania:

Influence marketing 2019

Jak współpracować z Influencerami?

Branża rolnicza też ma swoich Influencerów

…….a jeśli nadal masz pytania zawsze możesz napisać do nas;)

Influence marketing

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *