3,2,1 – Kampanie przedświąteczne START! Czyli o tym, jak zmarnować budżety reklamowe i zginąć w clutterze bombek
Hohoho, idą święta!
Najpiękniejszy czas dla dzieci, rodziców mniej;) ale też najlepszy dla marketerów. Szczególnie dobry dla tych, którzy rok budżetowy zamykają z kalendarzowym. Radość wielka, bo zaciskanie pasa przyniosło efekty. Zostało dużo więcej budżetu do wydania/wypstrykania. Musisz go wydać, by na kolejny rok nikt nie śmiał Ci go obciąć. Wydawcy się cieszą. Takie prezenty, na koniec roku. Nieważne, że portale pękają w szwach. Klient chce powierzchni na emisję? Damy ją. U nas też trzeba zrealizować targety. U nas też powstają super, diuper oferty świąteczne do kupienia 🙂
I leci kampania na przypadkowych serwisach, ekspresowo przygotowanych kreacjach reklamowych, koniecznie z bombkami, Mikołajem i choinką. Dużo, tanio, Tesco.
Czy masz świadomość, że gdy Ty wydajesz 300% swojego miesięcznego budżetu (i pękasz z dumy;), takie firmy jak Media Markt, EuroRTV, Allegro zabiją Twój przekaz? Zginiesz w tłumie, przeminiesz bez echa. Nie wyróżni Ciebie ani dzwoneczek w kreacji, ani Mikołaj z brodą. Wymienione firmy wydadzą grubaśne setki tysięcy na reklamę. Tym bardziej, że skrupulatnie to planowały przez cały rok. Będa miały lepsze dnióweczki, lepsze miejsca emisji, capping i retargeting w cenie.
STOP! ZMIEŃ MODEL ZAKUPU. PRZESTAŃ KUPOWAĆ UWAGĘ UŻYTKOWNIKA. ZACZNIJ KUPOWAĆ JEGO INTENCJE. TO WAŻNE NA ŚWIĘTA, bo święta to najlepszy okres zakupowy!!!
Polacy kupują prezenty w sieci
Na co warto zwrócić uwagę planując Internet na koniec roku?
- nie ulegaj super ofertom/sprawdź kampanie z bieżącego roku/powtórz te kanały, które okazały się najskuteczniejsze dla twojego biznesu
- negocjuj ceny!/ szczczególnie u tych, u których wydawałeś najwięcej, ale też tych, którzy dowieźli ci KPI’e
- jeśli jesteś umiarkowanym optymistą nie zapomnij o świątecznym szczególe na kreacjach
- jeśli jesteś pesymistą, użyj min. 2 linii kreacyjnych w kampanii/jednej świątecznej, drugiej absolutnie nie
- pamiętaj o jasnym i prostym call to action
- nie ograniczaj wydatków, a tym samym emisji do jednego portalu/serwisu
- włącz się w działania CSR To się opłaca
- nie ignoruj mobile’a i video
- Zapomnij o mailingach
- reklamę kupuj w modelu CPC, CPL
- pytaj o estymacje
- wymagaj efektu!
Zwróć uwagę ile maili wpada do skrzynki, jednego portalu w ciągu kilku godzin, a dodatkowo ile z nich się powatrza. Portal przyjmuje wszystko, co ktoś chce zlecić, nie patrząc na to, że już taką kampanię mają :///
Nie zlecajcie na ostatnią chwilę! W reklamie liczy się pomysłowość i niestandardowość, często wygrywa prostota. Jeśli jesteś pewny swego pomysłu na świąteczną promocję, zrób to! Jeśli masz czym poszaleć, szalej, najlepiej w formacie video. Jeśli możesz zatrzymać budżety, przenieś je na inny okres, ale niekoniecznie poświąteczny. Wielu Twoich klientów może być już bez grosza;)
INTERNET NAJLEPSZE MEDIUM DO SPRZEDAŻY TWOICH PRODUKTÓW
Brawo! Dotarłeś do końca naszego posta! W nagrodę Ciacho;) Śmiało ściągnij więcej wiedzy o Inbound Marketingu!
Dodaj komentarz
Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *