Kampania efektywnościowa w branży rolniczej, warto?

Fakty i Mity

  • kampanie rolnicze dotyczą rolników
  •  kampanie reklamowe produktów ograniczają się do standu w sklepie, stałki na serwisie rolniczym, a jak jest budżet to do nieszczególnego spotu w okolicach Agrobiznesu
  • dobra kampania reklamowa musi mieć: rolnika, traktor, pole w tle
  • promocja produktu, to wyrzucenie pieniędzy na nieznany nikomu zwrot z inwestycji
  • dobry produkt obroni się sam, przy kasie

I tak przechodzimy z kampanii wizerunkowych w branży rolniczej, do kampanii efektywnościowych, promujących produkt/aktywność/usługę i nakłaniających do reakcji (np. Kliknij, zapytaj, zapisz się itp)

DLACZEGO WARTO PRZEPROWADZAĆ KAMPANIE EFEKTYWNOŚCIOWE I JAK? 

Błędnie = mało efektywnie,  przyjęło się za obowiązujące promowanie produktów i usług w modelu CPM/FF  na serwisach stricte rolniczych. Wydawcy z monopolem na swoj zasięg podnoszą cenę, ale dorzucają retargeting na kampanię u nich, i co? nie kupisz?  😉

Oczywiście, że rolnik czyta Farmera, Agrofoto, wiadomości rolnicze, jednak przesycony tematyką bywa też na innych serwisach, dlatego warto „złowić” go w totalnie niespodziewanych okolicznościach. Szybciej zauważy Twoją reklamę, szybciej kliknie, a Ty szybciej sprzedaż.

Nie kupuj! Ceny po 160-180 zł RC za 1000 emisji billboarda to dużo za dużo, to prawie tyle samo, co bazy biznesowe, tą samą, atrakcyjną powierzchnię dostaniesz w modelu RTB, w Googlu, gdzie za kliknięcie (CPC) zapłacisz nie więcej niż 2 zł (oczywiście cena uśredniona), a retargeting nałożysz na całą kampanię, a nie tylko wycinek jednego wydawcy.

….CZYLI ZAOSZCZĘDZISZ BUDŻET

….DOTRZESZ DO KONKRETNYCH UŻYTKOWNIKÓW, ZAINTERESOWANYCH TWOIM PRODUKTEM

….SKŁONISZ ICH DO KLIKNIĘCIA, AKCJI, ZAKUPU POPRZEZ RETARGETING

….OSIĄGNIESZ CELE (sprzedażowe, marketingowe)

Każdy wydawca, zachwala swoją powierzchnię, każdy chce sprzedać ją po jak najwyższej cenie, bo w końcu oni też mają targety;) ale ….Internet poszedł mocno do przodu, rozwinęły się platformy, narzędzia i modele zakupu, dlatego uważam, ważne jest, by przenosić nowoczesne zachowania również na wschodzącą branżę rolniczą.

Nie ma mowy o dobrej kampanii efektywnościowej, bez specjalnie stworzonego pod tą kampanię landing page’a, czyli miejsca lądowania kampanii. Przygotowanie takiego sajtu kosztuje, fakt, jednak bardzo szybko się zwraca. Nie ma nic gorszego, jak przekierowanie użytkownika w gąszcz korporacyjnego bełkotu, na stronę główną, gdzie brak informacji, co dalej ten użytkownik ma zrobić. To też sposób na budowanie bazy lojalnościowej, czy też bazy pod przyszłościowe kampanie.

….CZYLI POPROWADZISZ UŻYTKOWNIKA PO STRONIE TAK, BY WYKONAŁ ZADANIE/CEL, ZDOBĘDZIESZ LEADA POTENCJALNIE ZAINTERESOWANEGO ZAKUPEM

….CZYLI ZDOBYWASZ GO RAZ, PŁACISZ ZA ZDOBYCIE RAZ, A MOŻESZ KORZYSTAĆ Z RELACJI DUŻO DŁUŻEJ, czytaj wpływać na jego zakupy;) 

Kampania efektywnościowa w branży rolniczej też zasługuje na inne, niż wizerunkowe, grafiki.

Grafiki efektywnościowe to wyraźny komunikat Call to action: Kliknij!, Zapisz się! Zobacz!, Kup teraz! Nie skąp! Przygotuj min. 2 różne linie kreacyjne, do optymalizacji. Te, które będą wolniej i mniej konwertowały, wyłączysz je z emisji, zostawisz te najskuteczniejsze!

….ZAKŁADAJĄC, ŻE PRZYGOTOWAŁEŚ CIEKAWE, WYRÓŻNIAJĄCE SIĘ KREACJE NA TLE KONKURENCJI, ZŁAPAŁEŚ ATENCJĘ ROLNIKA, to od Ciebie zależy jak go poprowadzisz dalej i czym skusisz do podjęcia akcji.

Kampanie efektywnościowe w branży rolniczej, warto? Warto! Walcz o obniżenie kosztów pozyskania 1 użytkownika. Czy rolnik, czy ogrodnik warto!

#CookiesMedia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *